Найближчим часом на транспортну галузь України може чекати серйозна криза. Зміни, що набрали чинності 18 травня, до закону про мобілізацію можуть серйозно вдарити по галузі.

Асоціація міжнародних автомобільних перевізників (АсМАП) України провела зустріч, щоб обговорити цю проблему та звернути увагу на невідповідність закону з поточними реаліями.

черга вантажівок, фото: РБК-Україна

Фахівці кажуть, що мобілізація водіїв призведе до руйнування галузі та завдасть удару по економіці України. А за словами віце-президента АсМАП України, Володимира Баліна, міжнародні автомобільні перевезення необхідно визнати критично важливими для економіки.

Важливо також включити до списку критично необхідних професій для міжнародних перевезень такі посади, як:

Популярні новини зараз

Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків

Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо

Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще
  • робітники з обслуговування автотранспортної техніки,
  • інженери-механіки,
  • слюсарі з ремонту автомобілів та електрогазозварювальники.

Ці фахівці необхідні для повноцінного функціонування автотранспортних підприємств, і їхнє навчання потребує багато часу.

Фура, вантажівка / фото: Pixabay

Юрист компанії TRANS LOGISTIC, Петро Яковенко, сказав, що мобілізація навіть невеликої кількості водіїв може призвести до банкрутства транспортних компаній.

На практиці, 95 відсотків водіїв, які прийшли до ТЦК для уточнення даних, було покликано.

Станом на 6 травня, із запитом про надання статусу критичного підприємства до Міністерства інфраструктури звернулося 18 компаній , але лише 5 із них набули цього статусу.

Для отримання броні на працівників критичному підприємству потрібно близько місяця і будь-яка помилка в документах затягує процес. Володимир Балін зазначив, що часто списки співробітників, які подаються на бронювання, повертаються на доопрацювання через помилки.

У будь-який момент керівництво ЗСУ може зняти броню, оскільки йде війна. Через незрозумілі правила багато людей не йдуть оновлювати свої дані, що веде до ризику колапсу в галузі.

"Ми розуміємо, що з 18 травня прикордонник, як і працівник ТЦК, матиме право вимагати військово-облікові документи у будь-якого військовозобов'язаного на вулиці, у тому числі на прикордонному пункті пропуску", – повідомив Володимир Балін.

Вантажівка на дорозі, скріншот: Youtube

Неповернення водіїв

Через недосконалість системи бронювання представників транспортної галузі, водії відмовляються виходити в рейс або навіть залишають вантажівки за кордоном і не повертаються в Україну.

Сергій Нечай, керівник транспортних компаній заявив, що ситуація загострилася, а дефіцит професійних водіїв у європейських країнах досягає 40-50 відсотків.

За інформацією від ZMPD, 2022 року 123 тисячі українських водіїв працювали у польських компаніях. Дефіцит водіїв у 2022 році становив 2,6 мільйона за даними IRU.

Сподіваємося, що заклик перевізників почує владу, транспортно-логістична галузь буде визнана критичною, і водії зможуть продовжувати допомагати ЗСУ та працювати на перемогу.

Нагадаємо, в Україні легкові авто ТЦК беруть на облік: що загрожує власникам