Введена з початку 2021 року система стимулюючого торфоутворення (RAB-тарифи) вимагає від кожного оператора систем розподілу (ОСР, т.зв. обленерго) з року в рік підвищувати якість електропостачання – знижувати втрати, кількість і тривалість аварійних відключень споживачів.

Про це повідомив експерт, колишній радник міністра енергетики Сергій Чех.

"RAB-регулювання істотно спонукає оператора системи розподілу до роботи в інтересах споживачів. З введенням нової системи тарифоутворення ОСР зобов'язаний щороку знижувати кількість і тривалість перерв харчування споживачів щодо граничних значень, встановлених Регулятором НКРЕКП", - повідомив він на своїй сторінці в Facebook.

Невиконання спричинить штраф, який новою системою тарифоутворення підвищено з 1% до 5% річної виручки оператора.

"Вже в перший регуляторний період (3 роки) споживачі відчують підвищення якості електроенергії та надійності її постачання», - зазначив експерт.

Популярні новини зараз

Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone

Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову

З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники

ДПС вже готова списати ваші гроші: кому готуватись до примусового стягнення

Показати ще

Чех підкреслив, що введення RAB-тарифів спричинило підвищення кінцевого тарифу на електроенергію для юридичних осіб всього на 4% і взагалі не відбилося на тарифі для населення.

«При цьому слід мати на увазі, що ціновий шок, якщо він і був, то відбувся на початку року і не повториться з цієї причини три роки», - додав експерт.

Нагадаємо, що 27 серпня 2020 року після тривалої роботи над методологією та її обговорень з Міжнародним енергетичним співтовариством, учасниками ринку та громадськістю – НКРЕКП прийняла методологію стимулюючого тарифоутворення. З 1 січня 2021 року на стимулююче регулювання перейшли 25 українських операторів систем розподілу.