Нас вже давно попереджають, що на проїзд в громадському транспорті може підвищитися ціна. Приватні перевізники активно домагаються від місцевої влади підвищення тарифів для маршруток.

На скільки ж може підвищитися проїзд і чого чекати далі, розповідає журналіст Катерина Котенкова в програмі «Суть событий» для Знай.uа.

Маршрутники почали розгойдувати тарифну тему ще в минулому році. Профільні асоціації заявляють, що зараз перевізники працюють в нуль, а то і в мінус. А плюс до всього цього зростають ціни на паливо, збільшилася мінімалка. Також перевізники кажуть, що останнім часом помітно зросла частка так званих сірих перевізників.

Вони скаржаться, що збільшилися неофіційні платежі і відкати, які доводиться заносити в чиновницькі кабінети. Крім того, з цього ринку все активніше знімають гроші кримінальні угруповання і правоохоронці.

Втім, місцева влада поки не дає «добро» на підвищення, що й зрозуміло, бо таке рішення явно не обрадує людей. Але, швидше за все, без перегляду тарифів не обійтися.

Популярні новини зараз

Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять

Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте

Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати

Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім

Показати ще

Головний аргумент перевізників — за час карантину пасажиропотік різко знизився за більшістю маршрутів — вдвічі і більше. А оскільки жодної підтримки від влади вони так і не дочекалися, більш того, чиновники ще більше закручують гайки, возити людей стало невигідно.

Але скоро модель роботи міського транспорту в Україні може кардинально змінитися. Нещодавно в парламенті з'явився законопроект, який прописує нову схему співпраці місцевої влади і перевізників: міста будуть не продавати на конкурсах маршрути, як зараз, а, навпаки, купувати у приватників транспортні послуги. Простими словами, вся каса буде йти в місцевий бюджет. А за послугу з перевезення місто стане платити згідно з розрахунками за собівартістю і маржі перевізника. Скільки буде коштувати проїзд для населення — теж буде визначати місцева влада. Але, щоб розрахуватися з перевізниками, їм потрібно буде або підвищувати вартість проїзду, або дотувати транспорт з бюджету. Натомість вони готові виконувати умови місцевої влади — закуповувати нові автобуси, підвищувати якість послуг тощо.

Як запевнили в департаменті транспортної інфраструктури КМДА, поки не планується підвищення вартості проїзду ні в муніципальному наземному транспорті, ні в метро. Тобто, тарифи, які маршрутники вважають збитковими, муніципальних транспортників цілком влаштовують.

Але є нюанс — останні отримують бюджетні дотації. Власне, така модель є традиційною для більшості європейських країн, але там місцеві бюджети багатші наших.

Зараз більшість перевізників уже оцінили можливості, що відкриваються перед ними, і вважають, що гроші на автобуси можна знайти, якщо місцева влада буде за них добре платити.

Багато міст будуть змушені піднімати цінники для людей, так як не зможуть компенсувати додаткові витрати. А в деяких невеликих населених пунктах будуть змушені і зовсім відмовитися від міського транспорту.

Раніше Знай.ua повідомляв, що Катерина Котенкова заявила, що фактичний прожитковий мінімум в Україні вдвічі вищий за офіційний.

Також журналіст розповідала, коли українцям чекати чергового підвищення тарифів.