У Координаційному центрі з надання правової допомоги пояснили, що робити у випадку, коли, наприклад, ви відправили посилку з подарунком своїм рідним в інше місто, але вони її не отримали.
Як зазначили на фейсбук-сторінці Центру, такі випадки непоодинокі. Адже часто буває, що оператори поштового зв’язку втрачають поштові відправлення. Юристи Сумського місцевого центру з надання БВПД Анна Кожушко та Людмила Сайко пояснили, як довести цей факт та отримати компенсацію.
Алгоритм дій, спрямованих на повернення втраченої посилки або виплату відшкодування, на прикладі національного оператора поштового зв’язку "Укрпошта":
1. Зверніться до поштового відділення, звідки ви направляли посилку, з відповідною заявою про втрату відправлення. У заяві зазначте вид, категорію та номер поштового відправлення, місце та дату прийняття, прізвище, ім’я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) і поштову адресу відправника та адресата, а у відповідних випадках – суму оголошеної цінності поштового відправлення, суму післяплати. Це правило діє як в межах території України, так і за кордоном.
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Доказами можуть слугувати: квитанція про оплату послуги, яка була отримана в поштовому відділенні, касовий чек або договір, укладений у такому поштовому відділенні з зазначенням ваги, ціни тощо. Завжди зберігайте оригінали та копії цих документів. Оператор поштового зв’язку зобов’язаний компенсувати саме розмір вказаної суми оголошеної цінності посилки.
2. У разі виявлення факту втрати поштового відправлення вимагайте від працівника поштового зв’язку складання акту, який підписується ним, керівником об’єкта поштового зв’язку і відправником/одержувачем.
А вже на підставі наявних доказів (акти, фотофіксація) зверніться до оператора із письмовою претензією про отримання компенсації за втрачене поштове відправлення. Оператор зобов’язаний надати письмову відповідь споживачу у місячний термін з моменту отримання претензій.
Проте, як наголосили фахівці, оператор поштового зв’язку не несе відповідальність за втрату посилки, у наступних випадках:
- поштова посилка відповідно до закону підлягає вилученню, конфіскації або знищенню;
- втрата або знищення вмісту посилки настали внаслідок непереборної сили (урагану, землетрусу);
- недостача або пошкодження вмісту посилки трапились внаслідок порушення визначених законодавством України правил про обмеження в пересилці предметів і речей;
- заява про розшук поштового відправлення подано через 6 місяців після дати прийняття посилки поштовим відділенням (спеціальна позовна давність).
Нагадаємо, скульптор пішов служити на Донбас, але не цурається улюбленої справи: творить просто на передовій. Військовослужбовець Влад до війни працював скульптором
Як повідомляв портал "Знай.ua", українці розповіли, як відомі оператори обвели їх довкола пальця: "Одна неволя, ледве втік". Клієнти відомих компаній поділилися своїм негативним досвідом
Також "Знай.ua" писав, малозабезпечені сім'ї благають Зеленського про допомогу, втомились від космічних цін і тарифів: "Нахабно здерти з людей". Володимира Зеленського просять підвищити соціальну допомогу багатодітним сім'ям