Згідно із Законом "Про захист прав споживачів", кожен з нас може повернути або обміняти товар протягом 14 днів з моменту покупки. Бувають ситуації, коли чек втрачається, але це не є перешкодою.

Звичайно, з чеком набагато простіше обміняти товар, адже це головне підтвердження покупки. Без наявності продавці можуть відмовити, але це порушує права споживачів. Процедура повернення в цій ситуації відрізняється, тому що потрібно надати факти купівлі без чека.

Супермаркет. Фото: скрін youtube

Для початку варто звернутися до касира і пояснити ситуацію, що магазин повинен знати, що робити в таких випадках. У покупця можуть попросити написати заяву про отримання копії товару. Що в ньому потрібно зазначити:

  • назва торгової точки
  • реквізити продавця
  • особисті дані покупця
  • опис товару, який повертають
  • дата покупки
  • дефекти товару та час їх виявлення
  • повна вартість
  • відмітка про відсутність або втрату чека
  • дата звернення
  • підпис покупця

Якщо магазин відмовляється, то можна звернутися до суду. Довести факт покупки без чека нелегко, але можливо. Підтвердженням можуть бути інші документи – гарантійний талон, технічний паспорт, штрих-код на упаковці, бонусна картка, свідоцтво інших покупців, записи з камер та інше.

Популярні новини зараз

Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень

Ощадбанк скасував обмеження для власників карток: що стане безкоштовним

"Ощадбанк" блокує пенсійні картки: хто може втратити останні копійки

Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім

Показати ще

Судове рішення. Фото freepik

Коли йдеться про покупку онлайн, при поверненні доведеться написати листа на ім'я продавця про те, чому товар потрібно обміняти чи повернути. В даному випадку не потрібний чек, адже є квитанції, які завжди зберігаються в онлайн-банкінгу. Продавець повинен відповісти протягом 30 днів, а у разі відмови - заплатити 1% вартості товару за кожен день затримки.

Оплата в магазині, чек: фото з вільних джерел

Нагадаємо, що товар поверненню не підлягає: супермаркети масово дурять українців за допомогою "червоних цінників".

Раніше ми повідомляли, що на них можна знайти управу: як діяти, коли охоронці у супермаркеті порушують ваші права.