Згідно із Законом "Про захист прав споживачів", кожен з нас може повернути або обміняти товар протягом 14 днів з моменту покупки. Бувають ситуації, коли чек втрачається, але це не є перешкодою.

Звичайно, з чеком набагато простіше обміняти товар, адже це головне підтвердження покупки. Без наявності продавці можуть відмовити, але це порушує права споживачів. Процедура повернення в цій ситуації відрізняється, тому що потрібно надати факти купівлі без чека.

Супермаркет. Фото: скрін youtube

Для початку варто звернутися до касира і пояснити ситуацію, що магазин повинен знати, що робити в таких випадках. У покупця можуть попросити написати заяву про отримання копії товару. Що в ньому потрібно зазначити:

  • назва торгової точки
  • реквізити продавця
  • особисті дані покупця
  • опис товару, який повертають
  • дата покупки
  • дефекти товару та час їх виявлення
  • повна вартість
  • відмітка про відсутність або втрату чека
  • дата звернення
  • підпис покупця

Якщо магазин відмовляється, то можна звернутися до суду. Довести факт покупки без чека нелегко, але можливо. Підтвердженням можуть бути інші документи – гарантійний талон, технічний паспорт, штрих-код на упаковці, бонусна картка, свідоцтво інших покупців, записи з камер та інше.

Популярні новини зараз

Мобілізація обійде стороною: ще одна категорія чоловіків стане недоторканною для ТЦК - які критерії

Всі посилки блокуватимуть: Нова пошта вводить жорсткі обмеження з червня

Нові поблажки для ухилянтів: знятися з розшуку можна без візиту до ТЦК

Кого позбавлять відстрочки від мобілізації у червні: озвучено повний список

Показати ще

Судове рішення. Фото freepik

Коли йдеться про покупку онлайн, при поверненні доведеться написати листа на ім'я продавця про те, чому товар потрібно обміняти чи повернути. В даному випадку не потрібний чек, адже є квитанції, які завжди зберігаються в онлайн-банкінгу. Продавець повинен відповісти протягом 30 днів, а у разі відмови - заплатити 1% вартості товару за кожен день затримки.

Оплата в магазині, чек: фото з вільних джерел

Нагадаємо, що товар поверненню не підлягає: супермаркети масово дурять українців за допомогою "червоних цінників".

Раніше ми повідомляли, що на них можна знайти управу: як діяти, коли охоронці у супермаркеті порушують ваші права.